In het kort:
Artisan groeit snel in de competitieve markt van AI-verkoopautomatisering, maar heeft belangrijke lessen geleerd over de beperkingen en mogelijkheden van hun technologie.
- Het bedrijf heeft nu 250 klanten en genereert $5 miljoen aan jaarlijkse terugkerende inkomsten
- Ondanks de anti-mens marketing heeft Artisan 35 menselijke werknemers en zoekt er nog 22
- Het bedrijf werkt aan twee nieuwe AI-producten voor inkomende berichten en vergaderbeheer
Het grote plaatje:
De eerste generatie AI-verkoopagenten kampte met ernstige problemen, maar Artisan claimt deze grotendeels te hebben opgelost door nauw samen te werken met Anthropic en striktere prompts te gebruiken.
- Het systeem halluceert nu nog maar bij één op de 10.000 e-mails
- Niet elk bedrijf blijkt geschikt voor AI-verkoopagenten, wat heeft geleid tot een selectievere klantbenadering
- Het optimale responspercentage ligt rond de 1% voor succesvolle implementaties
Vooruitkijkend:
Artisan experimenteert met nieuwe prijsmodellen waarbij klanten alleen betalen bij succes, wat het vertrouwen in de technologie moet vergroten en de industrie volwassener moet maken.