Logo van TechCrunchLogo van VandaagAI.nl

-Business

Spotify introduceert AI-advertenties en nieuw advertentieplatform SAX

Copyright techcrunch
Foto: VandaagAI.nl

Spotify breidt zijn advertentiemogelijkheden flink uit met de lancering van een nieuw veilingplatform en AI-gestuurde advertentietools, gericht op het bereiken van zijn 251 miljoen Gen Z-gebruikers.

In het kort:

Spotify lanceert twee belangrijke vernieuwingen in zijn advertentieplatform die de manier waarop adverteerders het platform kunnen gebruiken ingrijpend veranderen.

  • Het nieuwe Spotify Ad Exchange (SAX) stelt adverteerders in staat via real-time veilingen advertenties te plaatsen.
  • Generatieve AI wordt geïntegreerd in Spotify Ads Manager voor het maken van advertentiescripts en voice-overs.
  • Het platform werkt samen met grote spelers als Google, Yahoo DSP en The Trade Desk.

Het grote plaatje:

SAX wordt uitgerold in negen belangrijke markten, waaronder de VS, Europa en India, met ondersteuning voor audio-, video- en displayformats.

  • Adverteerders krijgen toegang tot Spotify's ingelogde gebruikers met volledige meetmogelijkheden.
  • De AI-tools worden kosteloos aangeboden aan adverteerders in de VS en Canada.
  • Podcasts worden in de toekomst ook ondersteund op het SAX-platform.

Vooruitkijkend:

Met deze vernieuwingen mikt Spotify specifiek op het bereiken van Gen Z-gebruikers, die de streamingdienst gedurende de hele dag gebruiken - niet alleen wanneer ze actief naar het scherm kijken.

Bronnen

Het belangrijkste nieuws gratis in je mailbox

Elke week een korte e-mail met de meest relevante verhalen.

Bekijk ook